Ivan Pinkava (1961)  mám zájem

Tvorba jedné z nejvýraznějších osobností současné české, ale i světové fotografie je charakteristická technickou precizností, formální redukcí a jednoduchou obrazovou skladebností, která v sobě nese prostor pro výrazovou rafinovanost. Umělcovy promyšlené ateliérové inscenace mnohdy promlouvají o neúprosnosti plynutí času, o nejistotě či pomíjivosti, a často v divákovi probouzejí pocit znepokojení. Fotografie, pro které Pinkava volí hermeticky uzavřený prostor, obsahově čerpají z archetypálních lidských příběhů. Napříč celou svojí tvorbou pracuje s tradiční ikonografií, s náměty vanitas či memento mori, jejichž tradiční významy pozměňuje, aktualizuje nebo vyprazdňuje, díky čemuž vytváří velmi ojedinělý vizuální jazyk zrcadlící jeho specifický způsob uvažování. Pinkavovu tvorbu prolínají základní otázky smyslu existence – běh lidského života, jeho zranitelnost, vratkost a následná konfrontace se smrtí. Fascinován procesem zániku však nevnímá konečnost negativně, ale spíše jako počátek čehosi nového, neznámého, co přesahuje hranice našeho vědění. Umělcova tvorba je zastoupena v mnoha českých i světových soukromých sbírkách a galeriích (např. Victoria & Albert Museum, Londýn; Národní Galerie Praha; Museum of Photographic Arts, San Diego; Maison Européenne de la Photographie, Paříž; Museum of Fine Arts of Houston), jeho jméno bylo mimo jiné zahrnuto do německé encyklopedie světových fotografů Das Lexikon der Fotografen 1900 bis Heute.


Vybrané výstavy: 

IIvan Pinkava - Backtracking, Dům umění, České Budějovice, CZE, 2020
Ivan Pinkava, Categories of Fiction, See+ Gallery, Peking, CHN, 2015
Ivan Pinkava, Trônes délaissés, Stimultania Gallery, Štrasburk, FRA, 2015
Ivan Pinkava, Remains, AU Museum at the Katzen Arts Center, Washington DC, USA, 2012
Ivan Pinkava: Heroes, Galerie Rudolfinum, Praha, CZE, 2004





Bez názvu
2020
fotografie (D-print na papíře typu Hahnemühle Photo Rag Pearl)
sign. na rubu
111 × 82,5 cm
rám, zaskl., číslováno 1/10

LVS 2022

prodáno 
Zhroucení algoritmu
2020
fotografie (D-print na papíře typu Hahnemühle Photo Rag Pearl)
sign. na rubu
115,5 × 82 cm
rám, zaskl., číslováno 2/10

LVS 2022

prodáno
Bez názvu
2020
fotografie (D-print na papíře typu Canson Infinity Baryta Photographique)
sign. na rubu
111,5 × 79 cm
rám, zaskl., číslováno 2/10

LVS 2022

prodáno 
Bez názvu
2019
fotografie (D-print na papíře typu Hahnemühle Photo Rag Pearl)
sign. na rubu
112,5 × 82,5 cm
rám, zaskl., číslováno 1/10

LVS 2022

prodáno
Moonshine
2018
fotografie (D-print na papíře typu Hahnemühle Photo Rag Baryta)
sign. na rubu
110,5 × 84 cm
rám, zaskl., číslováno 3/10

LVS 2022

prodáno
Pro Jana Svobodu
2017
D-Print na Museo Portfolio Photorag Paper, 1/10
32 × 42 cm

prodáno v 87. aukci Galerie KODL
Aukce pro Paraple

Lacrima
2016
D Print na fotografickém papíře
sign. na rubu
81 × 108 cm
rám,  pasparta, zaskl., číslováno 1/3

AUTORSKÝ REKORD

prodáno v 85. aukci Galerie KODL
Velká hostina 
2004
vintage gelatine silver print
sign. na rubu
60 × 85 cm
rám,  pasparta, zaskl., číslováno 5/10

prodáno v 81. aukci Galerie KODL




Kodl Contemporary, s.r.o. | Národní 7, 110 00 Praha 1 | kodl@kodlcontemporary.com

Navazujeme na tradici Galerie KODL